Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Blir så trött..

Av overweight - 9 oktober 2011 23:21

Ja, fy vad trött man kan bli på vissa saker.. När min storasyster sitter och säger "åh, va tjock jag är, kolla bara på min mage".. Hm, ja, det säger hon till mig som hon vet är överviktig och mår rent psykiskt dåligt pga det. Hon är supersmal och har en jättefin kropp, hon borde fan inte klaga!! Bara jag som tycker det är elakt att kalla sig själv tjock när man sitter framför någon som verkligen är fet??

 
 
BM

BM

9 oktober 2011 23:33

Jag förstår hur du måste känna dig, när din syster säger att hon är tjock, fast hon kanske inte är det.
Jag själv kan slänga ur mig såna kommentarer och då blir min dotter skitarg.
Jag vet att jag inte är tjock och att mitt bmi håller sig på normalviktig.
Jag har gått upp 10 kg, sen jag blev nykter och kan inte ha ett klädesplagg som jag känner mig bekväm i.
När jag säger att jag känner mig tjock, så jämför jag mig med hur jag såg ut innan mina 10 kg uppgång.
Ingen människa som inte känner mig, ser mina extra kilon. Bara jag.
Kämpa på och lycka till med lilla bebben :)
Jag fick själv barn som 18-åring och hon är 18 år fyllda nu.
Kram BM

http://lkoholberoende.blogspot.com

 
BM

BM

9 oktober 2011 23:47

Så länge man lever i förnekelse med sitt missbruk, så finns inget att göra, inte ens som anhörig.
Jag nådde min botten och var några minuter ifrån att dö i slutet på sommaren, som följd av alkohol och tabletter. Inte ens det fick mig att vakna. Det tog två veckor till innan jag insåg att jag inte kunde leva som jag gjorde. Jag förstod att jag skulle dö på ett eller annat sätt om jag inte slutade dricka.
Det som håller mig nykter är AA och dom nyktra alkoholister som jag lärt känna därigenom.
Oxå alla fina människor som läser min blogg och som tror på mig.
Varje dag är en kamp, men jag litar på det mina nyktra alkisvänner säger: Det blir bättre.
Jag hoppas att din mamma kommer att komma till insikt. Det är svårt att besegra alkoholen.
Kram BM

http://alkoholberoende.blogspot.com

 
Helena

Helena

9 oktober 2011 23:51

Säg rakt ut vad du tycker och tänker !!
Säg : Om DU tycker att du är fet vad ska du då inte tycka jag är ????
Och tror du att jag njuter av att höra dig gnälla om det när jag mår så dåligt..PUNKT !!!
Kämpa på med familjen och ditt måeende:)
Glöm inte att du SKA ta plats,ingen ska kränka dig !
Och absolut inte FAMILJEN !!
Kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

 
BM

BM

9 oktober 2011 23:57

Det ser ut som att jag håller en monolog här hos dig eller att jag är en stalker som bombar dig med meddelanden hehe.
Har du funderat att gå på ett anhörigmöte? Det kanske kan hjälpa dig att förstå din mamma lite bättre?
Kram BM

http://alkoholberoende.blogspot.com

 
BM

BM

10 oktober 2011 00:06

Titta på min sida så finns en länk: Stödgrupp för anhöriga. Jag tror att du kan söka på den hemsidan, efter anhörigmöten i närheten av där du bor. Jag tror att det kan vara en viktig del i ditt eget tillfrisknande, med tanke på att du levt som medberoende.
Kram!

http://alkoholberoende.blogspot.com

 
ungdomstankar

ungdomstankar

10 oktober 2011 17:00

Det är sååå himla taskigt! Precis som när en nära vän till mig sitter o säger sådant! O sen säger: "Nej men du e ju jätte fin och inte alls tjock" när man väger över 100 kg? Borde människan kanske skaffa glasögon?

Nej, du ska bara skita i henne!! O göra så DU mår bra , inte hon! <3

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av overweight - 9 oktober 2011 00:41

Tänkte skriva om varför jag egentligen varit så smal en gång i tiden.. Vill först tala om att min barndom har varit ett rent helvete, både för mig och mina syskon. Med en mamma som är alkoholist, och en pappa som inte kan tygla sitt humör.   Mi...

Av overweight - 9 oktober 2011 00:18

Har nu bestämt mig för att anonymt börja blogga om min kamp att gå ner i vikt.   För två år sen vägde jag 57 kilo, och var då 16 år gammal. Nu, 18 år gammal väger jag ca 91 kilo, både pga graviditet och onyttigt ätande.. Nästa vecka börjar jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg?
 Intressant
 Tråkig
 Rolig
 Ointressant

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards